onthaal, organisatie & sales

De beste salesstrategie is een tevreden klant

Situering in het aanbod 

Onthaal, Organisatie en Sales wordt als domeingebonden studierichting aangeboden in de derde graad. De basisvorming is dezelfde als voor alle andere studierichtingen binnen de arbeidsmarktgerichte finaliteit

Inhoud

Leerlingen leren competenties die belangrijk zijn bij  het klantgericht verkopen van goederen en/of diensten aan particuliere klanten;

het klantvriendelijk onthalen en informeren van bezoekers en het uitvoeren van beperkte administratieve taken aan het onthaal.

Leerlingenprofiel

Een leerling uit de studierichting Onthaal, Organisatie en Sales:
• is bereid sociale en communicatieve vaardigheden te hanteren in functie van het klantgericht handelen;
• is bereid om basisvaardigheden Duits, Engels en Frans te verwerven met het oog op het klantgericht handelen;
• is bereid zich te verdiepen in productkennis in functie van het klantgericht handelen;
• is bereid om een aantal ondersteunende taken zoals aanvullen, onderhoud van de winkelruimte en presenteren uit te voeren;
• is bereid om een beperkt aantal administratieve taken uit te voeren; • heeft interesse in functionele ICT-vaardigheden.

Na de 3de graad

De studierichting Onthaal, Organisatie en Sales is een studierichting in de arbeidsmarktgerichte finaliteit, gericht op doorstroom naar de arbeidsmarkt.

Lessentabel

Vak5BOS
SJ 23-24
6BOS
SJ 24-25
Algemeen gedeelte
Levensbeschouwing22
Lichamelijke opvoeding22
Nederlands11
Engels22
PAV77
Specifiek gedeelte
Toegepaste economie146
Stage-8
Nederlands11
Frans22
Engels11
Duits22
Totaal3434

Scroll naar boven