onthaal, organisatie & sales
De beste salesstrategie is een tevreden klant
Situering in het aanbod
Onthaal, Organisatie en Sales wordt als domeingebonden studierichting aangeboden in de derde graad. De basisvorming is dezelfde als voor alle andere studierichtingen binnen de arbeidsmarktgerichte finaliteit
Inhoud
Leerlingen leren competenties die belangrijk zijn bij het klantgericht verkopen van goederen en/of diensten aan particuliere klanten;
het klantvriendelijk onthalen en informeren van bezoekers en het uitvoeren van beperkte administratieve taken aan het onthaal.
Leerlingenprofiel
Een leerling uit de studierichting Onthaal, Organisatie en Sales:
• is bereid sociale en communicatieve vaardigheden te hanteren in functie van het klantgericht handelen;
• is bereid om basisvaardigheden Duits, Engels en Frans te verwerven met het oog op het klantgericht handelen;
• is bereid zich te verdiepen in productkennis in functie van het klantgericht handelen;
• is bereid om een aantal ondersteunende taken zoals aanvullen, onderhoud van de winkelruimte en presenteren uit te voeren;
• is bereid om een beperkt aantal administratieve taken uit te voeren; • heeft interesse in functionele ICT-vaardigheden.
Na de 3de graad
De studierichting Onthaal, Organisatie en Sales is een studierichting in de arbeidsmarktgerichte finaliteit, gericht op doorstroom naar de arbeidsmarkt.
Lessentabel
Vak | 5BOS SJ 23-24 | 6BOS SJ 24-25 | |
---|---|---|---|
Algemeen gedeelte | |||
Levensbeschouwing | 2 | 2 | |
Lichamelijke opvoeding | 2 | 2 | |
Nederlands | 1 | 1 | |
Engels | 2 | 2 | |
PAV | 7 | 7 | |
Specifiek gedeelte | |||
Toegepaste economie | 14 | 6 | |
Stage | - | 8 | |
Nederlands | 1 | 1 | |
Frans | 2 | 2 | |
Engels | 1 | 1 | |
Duits | 2 | 2 | |
Totaal | 34 | 34 |